שווי נכס תלוי במספר חדריו. חברה מקצועית תפצל לכם חללים גדולים לחדרים מהחלומות

פיצול חדרים נעשה בדרך כלל משני טעמים: או שמדובר על בית מגורים שהתווסף לו בן משפחה נוסף, למשל ילד חדש שנולד, או שמדובר בהחלטה להפריד טוטלית איזשהו חדר מהבית או לבצע שיפוץ כללי, כולל סלילת כניסה נפרדת, לשם השכרתו. שווי נכס בשני המקרים עולה, כי בסופו של דבר שמאי מקרקעין מעריך את הנכס קודם כל, ובראש ובראשונה בהתאם למספר חדריו. זו בדיוק הסיבה מדוע כאשר רוכש-דירות מחפש באינטרנט ומגביל לפי מחיר, כמות החדרים יורדת בהתאם. למשל, דירת 4 חדרים לעולם תהיה יקרה יותר מדירת 3 חדרים באותו אזור ובאותם תנאים.

השבחת נכס לצורך הלנת בן משפחה חדש

במקרה של שיפוץ דירה כזה, שווי נכס צפוי לעלות כי הדירה תוגדר כמקום מגורים שיש בו יותר חדרים. הדבר מומלץ לביצוע אם מדובר בחדר שהכניסה אליו מתבצעת מהמסדרון או מהסלון כמו כל חדר אחר, ולא דרך אחד ממקומות מגוריו של מי מהדיירים. מה שכן, אם אחד הדיירים גר בחדר שניכר כי פיצול נדרש בו (למשל חדר שמחובר למרפסת קדמית) ניתן לנצל את החלל הנוסף לבניית אטרקציה פרטית עבורו, למשל חדר שירותים פרטי.

השבחת נכס לצורך השכרת חדר מפוצל

במקרה זה שווי נכס צפוי לעלות גם בשל כך שהתווסף לו חדר נוסף וגם משום שמדובר במתחם שניתן להתפרנס ממנו בנדלן: יש בו חדר שלא תלוי ביתר חדרי הבית, עם כניסה נפרדת, ולכן אפשר גם לגור בבית וגם להשכיר אותו בנפרד. כמובן שיש להבדיל בין השכרה לתיירים לחמישה ימים לבין השכרה לשנים ארוכות לישראלים. במקרה הראשון, גם חדר קטן יכול להספיק, או חדר בגודל בינוני שניתן לפצל לשירותים ומקלחת קטנה. אבל במקרה השני אתם תצטרכו שהכל כולל הכל יהיה נפרד, כולל המטבח, ואז החדר שמוקדש לדייר הקבע שלכם צריך להיות מאד גדול. בבתים בהם אחד מחדרי הבית מחובר למרפסת ענקית בשיעור של מחצית ממנו, למשל, ניתן לסלול מדרגות מהחצר, שיהוו את הכניסה הנפרדת, את החלון הענק להפוך לדלת, לחצוץ קיר בין החדר שלכם לאותו חדר מרפסת, ובתוך החדר החדש לפצל פנימית לתשתיות כמו מטבח, מקלחת ושירותים. שווי נכס במקרה זה צפוי לעלות בשיעור חד כי אתם למעשה בונים 2 פתרונות מגורים מלאים בכתובת אחת: האחד שלכם, השני בחזקתו של דייר שישכור.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

וואטסאפ
צריכים עזרה?
Interior Studio
היי,
אשמח לעזור לך בוואטסאפ!
Call Now Button דילוג לתוכן