צביעת דירה – איך עושים את זה?

צביעת דירה - איך עושים את זה?

מכירים את ההרגשה שיש לפעמים כשחוזרים הביתה ובא לכם איזשהו שינוי? אנחנו לא מתכוונים לחופשה בחו"ל וגם לא להחלפת בן זוג או למעבר צפונה אלא לשינוי בחלל המגורים עצמו. אבל איך עושים את זה בלי לשבור קירות ובלי הוצאות כספיות גבוהות?

יש הרבה שיטות לשינוי במקום המגורים בלי להיכנס לשיפוץ כללי של הבית. צביעת דירה למשל, היא אחת השיטות המהירות והזולות בשידרוג הבית. שינוי של קיר אחד בלבד כבר משנה את האווירה בחלל. אין סוף לגוונים ולטקסטורות שאתם יכולים לבחור מתוכם, קצת יצירתיות ויש לכם חדר חדש לגמרי.

אז איך ניגשים לצביעת קיר או דירה כדי לקבל תוצאה טובה וגם ליהנות מהתהליך?

– השראה

– מה משפיע על מחיר צביעת דירה?

– צביעת דירה לבד

– צביעת דירה מחירון

– טיפים

השראה:

כל פרויקט מתחיל מרעיון, וכל רעיון מתחיל בהשראה. מהיכן משיגים השראה ואיך לא הולכים לאיבוד? באינטרנט יש הרבה מאד מקורות מידע חזותיים שיכולים לספק לכם המון השראה. לדוגמה: פינטרסט, אינסטגרם, אתרי עיצוב פנים מקצועיים, או חברות יצרני צבע. באתרי היצרנים תוכלו לקבל גם מידע טכני על הצבע וגם להתעדכן במגמות ובסגנונות חדשים.

לאחר שעפתם עם הדימיון וגיבשתם רעיון לשינוי הקיר, החדר או הדירה כולה, חיזרו רגע לקרקע וחישבו על תקציב ואיך זה יראה באמת. 

חשוב לציין שמה שראיתם בתמונות לא תמיד ייראה אחד לאחד בחלל שלכם. לכל חלל יש מאפיינים שונים משלו כמו כמות האור הטבעי, הגודל, הגובה התקרה, מיקום הפתחים וכל שאר האקססוריז המעניקים לו  את האופי הייחודי שלו. אז אולי החלל שלכם לא ייראה כמו בתמונה שממנה שאבתם השראה, אבל אתם יכולים לעצב אותו אפילו יותר טוב (:

מה משפיע על מחיר צביעת דירה?

שטח הדירה

עלות צביעה נמדדת לפי שטח. כשמדברים על צבעים דקורטיביים המחיר מחושב לפי מ"ר. כלומר –
יותר שטח = עלות יקרה יותר. יחד עם זאת כמו בכל החישובים בענף הבנייה:
יותר שטח = העלות פר מ"ר יורדת. וכך נוצר מצב שעלות קיר אחד באותו צבע יכול להתקרב לעלות של צביעת חדר שלם.

סוג הצבע והגוון

סוגי הצבעים הם עולם ומלואו, ששווה כתבה נפרדת. בכתבה הזאת נדגיש סוגי צבעים עיקריים לשימוש פנים הבית.

צבע סיד

 צבע על בסיס סיד סינטטי. לבן במיוחד. צבע נושם ולא אוטם את הקיר. יתרון גדול של צבע כושר כיסוי גבוהה ומחיר נמוך. חיסרון זה שצבע לא רחיץ ומתלכלך בקלות. מתאים לתקרות, שירותים וחדרי אמבטיה.

צבע אקרילי

צבע הנפוץ ביותר בימינו לצביעת קירות הבית. צבע נושם עם כושר כיסוי מעולה, רחיץ ועמיד לאורך זמן. קיימים הרבה סוגים של צבע אקרילי מבחינת הגמר כמו מט, משי, רמת ברק שונות ועוד. ניתן לגוון ביותר מ1500 גוונים תלוי ביצרן הצבע.

צבע יסוד

ידוע גם בשם פריימר או צבע מקשר. תפקידו לקשר בין תשתית לצבע עליון. חובה להשתמש בין סיד לצבע אקרילי, על תשתית מתקלפת, על תיקוני קיר, על צבע ישן ולא יציב.



צבעים דקורטיביים

בדרך כלל זה צבעים אקריליים עם מרקמים יחודיים ואפקטים דקורטיביים שונים. לדוגמה אפקט: בטון, מנצנץ, חולי, קטיפתי, מחוספס וכו'…

צבעים סינטטים

קיימים על בסיס ממיס או על בסיס מים. צבעים איכותיים ועמידים מאד. משתמשים בצביעת עץ, מתכת ותשתיות אחרות שדורשות מצבע עמידות גבוה.

בכל מקרה לפני שבוחרים צבע עדיף להתייעץ כדי להגיע למטרה רצויה.

ריהוט, רצפה

כשמגיעים לשלב צביעת הדירה, מגיע החשש לשלום הרהיטים, ריצפת הפרקט, תמונות, גופי תאורה ועוד… כמובן שצביעת דירה ריקה קלה יותר ואז הדאגה היחידה היא לא ללכלך את הרצפה, את המשקופים, את החלונות ואת תכולת המטבח. דירה מרוהטת ומלאה בחפצים, תמונות ווילונות זה סיפור אחר לגמרי לכן גם הצעת המחיר לצביעת דירה כזו תהיה יקרה יותר. 

מצב הקירות

הכוונה היא למצב הפיזי של שכבת הצבע הקיים. במצבים של צבע מתקלף, סדקים, חורים אחרי דיבלים, עובש, ירוקת, נפיחות הצבע וכד', יש לטפל בתשתית הקיימת לפני הצביעה.

עובש, ירוקת: ידרשו טיפול בחומרים מיוחדים.

צבע מתקלף, סדקים, חורים אחרי דיבלים, נפיחות בצבע: יש לטפל בתשתית באמצעות טיח או שפכטל למשל, לעבור על התשתית המתוקנת עם צבע יסוד (למשל בונדרול), ורק לאחר מכן לגשת לצביעה. השלבים המקדימים לצביעה הם אלה שמייקרים את מחיר העבודה.

טיפים לפני צביעת דירה:

– השתמשו בצבעים איכותיים

– השתמשו בצבע יסוד על גבי תשתית מתוקנת, צבע ישן ושפכטל מלא

מחירון ממוצע לעבודות צביעת דירה:

*המחיר כולל את כל החומרים, תיקוני צבע (לא טיח) וניקיון. שתי שכבות צבע אקרילי.
  המחיר מתייחס לדירה ריקה. לא כולל צביעת תקרה.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

וואטסאפ
צריכים עזרה?
Interior Studio
היי,
אשמח לעזור לך בוואטסאפ!
Call Now Button דילוג לתוכן